28.3.11

J 4,5-42

... Daj mi pić!  
Boże, jak ja mam Tobie dać pić? Jak i czym mogę zaspokoić pragnienie Boga?
Daj Mi pić, chcę byś zaspokoiła Moje pragnienie. Z kontekstu ewangelicznego wynika, że chodzi tu o pragnienie, by każdy mógł poznać Jezusa Chrystusa, aby On był kochany i żeby Go naśladowano (...)
Daj Mi pić, chcę zaspokoić Moje pragnienie zamieszkiwania w czystym sercu...

...Jezus objawia kobiecie, człowiekowi zagubionemu, żyjącemu w grzechu, prawdy, które Apostołom będzie długo, cierpliwie tłumaczył. Dopiero po Zesłaniu Ducha Świętego będą je rozumieli; dojrzeją do zrozumienia istoty słów Jezusowych. Samarytanka dojrzewa szybko. To też jest znak wielkiego obdarowania niewiast, które sercem rozpoznają Miłość i potrafią na nią miłością odpowiedzieć.

...zostawia swój dzban, symbol zatroskania o doczesność...
rozpoznała siebie jako oblubienicę, którą miłość Boża przygarnia do siebie. 
Idzie z misją ewangelizacyjną... Jakże to musiało budzić zdziwienie u ludzi. 
Mogli mówić: my cię też znamy, wiemy kim jesteś...

...Spotkanie z Jezusem jest miejscem wewnętrznego nasycenia...
(ks. M. Szymula)




        E                                        A
"Spotkamy się kiedyś u studni
                                    E
Z wiecznie żywą wodą..." / A. Ziemianin

1 komentarz: